§1 WPROWADZENIE
Szanowni Państwo, jest mi niezmiernie powitać Was u mnie! Dziękuję za zaufanie!
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Właścicielem serwisu internetowego znajdującego się pod adresem www.panijesiennaturalnie.pl, zwanego dalej Serwisem, jest Pani Jesień sp. z o.o. w Olsztynie, NIP 7393950669, ul. Armii Krajowej 4; 10-072 Olsztyn, wpisana w Rejestrze Przedsiębiorców KRS pod numerem 0000885237, zwana dalej Sprzedawcą.
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy pod nr telefonu 882 066 113 lub poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej: panijesienblog@gmail.com.
- Regulamin Serwisu, zwany dalej Regulaminem, określa przedmiot i zakres usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Serwisu, przedmiot umowy zawieranej między Sprzedawcą a podmiotem korzystającym z Serwisu i dokonującym za jego pośrednictwem zamówień produktów, zwanym dalej Użytkownikiem, zasady zawierania i wykonywania umowy, a także prawa i obowiązki Użytkownika oraz Sprzedawcy.
- Za pośrednictwem Serwisu sprzedawca umożliwia Użytkownikowi zawarcie umowy sprzedaży wybranych przez Użytkownika produktów, zwaną w dalszej treści „Umową sprzedaży”.
- Zamówienie przez Użytkownika wybranych produktów jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Użytkownika oferty zawarcia umowy sprzedaży. Oferta przestaje wiązać Sprzedawcę, jeżeli Użytkownik po upływie 72 godzin od chwili złożenia zamówienia nie opłaci go.
- Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne. Płatność za zamówione przez Użytkownika produkty jest zawsze szczegółowo określona w podsumowaniu zamówienia.
- Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu i przetwarza je na zasadach określonych w polityce prywatności dostępnej w Serwisie pod zakładką „Polityka prywatności” oraz w przepisach prawa.
- Polityka prywatności reguluje wszystkie kwestie związane z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych Użytkownika przez Sprzedawcę.
- Użytkownik jest zobowiązany do podania prawdziwych i aktualnych danych, w tym danych osobowych. Podanie danych nieprawdziwych, niepełnych lub nieaktualnych może skutkować niemożliwością prawidłowego wykonania umowy sprzedaży przez Sprzedawcę lub wstrzymaniem przez Sprzedawcę wykonania tej umowy z winy Użytkownika.
- Po złożeniu zamówienia Użytkownik nie ma możliwości zmiany adresu dostawy na inny niż podany w zamówieniu.
- Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania działań, które mogłyby utrudnić lub zakłócić działanie Serwisu. W przypadku stwierdzenia, że Użytkownik dopuszcza się takich działań Sprzedawca ma prawo zablokować jego profil.
- Użytkownik zobowiązuje się do niedokonywania nieprawdziwych zamówień oraz do terminowej zapłaty Sprzedawcy wynagrodzenia za zamówione produkty.
- Użytkownik loguje się w Serwisie za pomocą podania adresu poczty elektronicznej i hasła dostępu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za udostępnienie przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej i hasła dostępu osobom trzecim.
- Użytkownik może zarejestrować się w Serwisie za pomocą konta __________________
- W razie utracenia w jakikolwiek sposób hasła dostępu do Serwisu Użytkownik może odzyskać je po wybraniu odpowiedniej opcji w trakcie logowania, podania adresu poczty elektronicznej zarejestrowanego w Serwisie, a następnie kliknięciu w link otrzymany od Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej i ustawieniu nowego hasła dostępu.
- W przypadku zawarcia umowy sprzedaży przez osobę trzecią korzystającą z poczty elektronicznej i hasła dostępu do Serwisu przypisanego do Użytkownika umowa taka jest uważana za zawartą przez Użytkownika.
§3 WYMAGANIA TECHNICZNE
Korzystanie z Serwisu wymaga posiadania przez Użytkownika urządzenia umożliwiającego połączenie z siecią Internet, jak również przeglądarki stron internetowych, jak np. Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox, Opera oraz oprogramowania akceptującego pliki cookies.
§4 PRZEDMIOT UMOWY I PROCEDURA ZAMÓWIENIA PRODUKTU
- Złożenie zamówienia i zawarcie umowy sprzedaży nie wymaga zarejestrowania się w Serwisie.
- Przed złożeniem zamówienia Użytkownik ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem, potwierdzić fakt zapoznania się z Regulaminem poprzez zaznaczenie okienka wyboru, jak również zaakceptować postanowienia Regulaminu poprzez zaznaczenie okienka wyboru.
- W razie wątpliwości co do treści Regulaminu lub znaczenia pojęć użytych w Regulaminie Użytkownik powinien skontaktować się ze Sprzedawcą drogą telefoniczną lub poprzez wysłanie do Sprzedawcy wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej w celu zaczerpnięcia określonych informacji i wyjaśnienia wątpliwości.
- Użytkownik ma możliwość wyboru produktów, które widnieją w Serwisie jako dostępne do zamówienia.
- W celu skompletowania zamówienia Użytkownik powinien kliknąć w zakładkę „Dodaj do koszyka” znajdującą się przy wybranych produktach, a następnie wejść w zakładkę „Koszyk” i jeśli wcześniej nie zalogował się w Serwisie wybrać zakładkę „Logowanie” albo zakładkę „Zamów jako gość” i wypełnić niezbędne pola w formularzu.
- Po zalogowaniu się lub wybraniu opcji zamówienia jako gość i uzupełnieniu formularza Użytkownik wybiera jedną z dostępnych opcji dostawy zamówienia oraz sposób płatności. Następnie Użytkownik powinien podać adres dostawy i zakończyć proces zamówienia poprzez kliknięcie w zakładkę „Zamawiam i płacę”.
- Użytkownik może wybrać jedną z następujących opcji płatności za zamówienie: płatność PayU, przelew tradycyjny albo płatność gotówką przy odbiorze zamówienia.
- Produkty dostępne do wyboru w Serwisie mogą być modyfikowane przez Sprzedawcę w każdym momencie.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę Użytkownikowi oświadczenia o akceptacji zamówienia.
- Aby złożyć zamówienie i złożyć Sprzedawcy oświadczenie woli o zawarciu umowy sprzedaży Użytkownik zobowiązuje się podać prawdziwe i aktualne dane niezbędne do prawidłowego wykonania umowy sprzedaży oraz opłacić zamówienie.
- Ceny podane w Serwisie są cenami brutto.
- Sprzedawca dostarcza zamówienia na terenie Polski.
- Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca dostarcza Użytkownikowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia i informację o konieczności jego opłacenia lub informację, o tym, że zamówienie zostało opłacone.
- Sprzedawca informuje Użytkownika o zaksięgowaniu jego wpłaty za dokonane zamówienie oraz o nadaniu zamówienia poprzez wysłanie Użytkownikowi wiadomości na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej.
§5 WYKONANIE UMOWY PRZEZ SPRZEDAWCĘ
- Zamówiona przez Użytkownika herbata jest dostarczana w bio-foliopaku, papierowej tubie oraz pudełku (łącznie).
- Zamówione produkty są przez Sprzedawcę wysyłane niezwłocznie po zaksięgowaniu przez płatności za określone zamówienie, chyba że Użytkownik wybrał jako sposób zapłaty płatność gotówką przy odbiorze zamówienia - wtedy zamówienie jest wysyłane w miarę możliwości niezwłocznie po złożeniu Użytkownikowi oświadczenia o akceptacji zamówienia. Przewidywany termin wysłania zamówienia wynosi około 24 godzin. W przypadkach szczególnych może on wynieść do 14 dni.
- Użytkownik ma do wyboru następujące możliwości dostawy zamówienia: kurier InPost, Paczkomat InPost, kurier DPD, Poczta-Polska, odbiór osobisty.
- W przypadku zamówień realizowanych za pośrednictwem Paczkomatów InPost Użytkownik nie ma możliwości opłacenia zamówienia gotówką przy jego odbiorze.
- W przypadku niemożności dostarczenia zamówienia z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, przedmiot umowy uważa się za dostarczony, a Użytkownikowi nie przysługuje prawo do zwrotu środków. Przez przyczyny leżące po stronie Użytkownika rozumie się w szczególności nieuzasadnioną odmowę przyjęcia zamówienia przez Użytkownika, jak również dostarczenie zamówienia pod błędnie wskazany przez Użytkownika adres.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie zamówienia wynikłe ze zdarzeń losowych i innych przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
- Do każdego zamówienia sprzedawca dołącza paragon. Na żądanie Użytkownika Sprzedawca dołącza do zamówienia fakturę VAT.
§6 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. W przypadku otrzymania przez Użytkownika uszkodzonego produktu, jest on uprawniony do wniesienia reklamacji poprzez wysłanie jej w formie pisemnej na adres Sprzedawcy określony w §2 ust. 1 Regulaminu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie 14 dni od chwili wystąpienia zdarzenia uzasadniającego reklamację. Użytkownik jest zobowiązany do uzasadnienia i udokumentowania uszkodzenia produktu.
2. Sprzedawca jest zobowiązany do potwierdzenia przyjęcia reklamacji i rozpoznania jej w terminie 14 dni od chwili przyjęcia zgłoszenia Użytkownika.
- Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Użytkownik będący konsumentem posiada następujące, przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tj. z dnia 16 września 2020 r., Dz. U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy zawartej ze sprzedawcą,
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tj. z dnia 16 września 2020 r., Dz. U. z 2020 r. poz. 1706), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a sprzedawcą.
- Użytkownik będący konsumentem może uzyskać nieodpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
§7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Użytkownik będący konsumentem, który zawarł ze Sprzedawcą umowę sprzedaży może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży rozpoczyna się w dniu objęcia rzeczy w posiadanie przez Użytkownika.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi będącemu konsumentem, który otworzył bio-foliopak z herbatą (art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta).
- Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie Sprzedawcy stosownego oświadczenia przed jego upływem.
- Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu poprzez wypełnienie, podpisanie i wysłanie Sprzedawcy formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Skorzystania z formularza stanowiącego załącznik nr 1 nie jest obowiązkowe.
- Sprzedawca niezwłocznie przesyła Użytkownikowi będącemu konsumentem potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od umowy sprzedaży umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca zwraca Użytkownikowi uiszczone przez niego wynagrodzenie należne za produkty, których dotyczy odstąpienie w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Użytkownik. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności za produkty objęte oświadczeniem o odstąpieniu do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Użytkownika dowodu jej odesłania.
- Sprzedawca zwraca Użytkownikowi, który odstąpił od umowy również koszty doręczenia mu zamówionych produktów – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w Serwisie.
§8 ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia Użytkownikowi towaru bez wad.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Użytkownika za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej (rękojmia) na warunkach i w trybie określonym w art. 556 - 576 Kodeksu cywilnego. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak, gdy Użytkownikiem jest konsument, to termin ten nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu
3. Jeżeli określony przez Sprzedawcę lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od dnia wydania rzeczy Użytkownikowi, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
4. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Użytkownik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
5. Jeżeli Użytkownik jest konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
6. Użytkownik, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do siedziby Sprzedawcy.
7. Koszt wymiany rzeczy ponosi Sprzedawca.
8. Jeżeli Użytkownik będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
§9 INNE
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość nieprzyjęcia zamówienia na określone produkty, które zamówił Użytkownik w sytuacji, gdy pomimo ich widocznej dla Użytkownika dostępności w Serwisie nie będzie w stanie ich przygotować lub dostarczyć Użytkownikowi, pod warunkiem poinformowania o tym Użytkownika w terminie 3 dni od dnia dostarczenia zamówienia.
- Zdjęcia i opisy dań oraz produktów umieszone w Serwisie są materiałami poglądowymi, których celem jest jedynie wyrobienie sobie przez Użytkownika ogólnego wyobrażenia o ich wyglądzie i cechach.
- Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi otrzymywanie informacji o aktualnych promocjach i nowych produktach lub usługach za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz wiadomości SMS. W celu otrzymywania ww. informacji Użytkownik powinien uprzednio wyrazić zgodę na ich otrzymywanie poprzez zaznaczenie odpowiedniego okienka zgody. Zaznaczenie okienka zgody na otrzymywanie informacji handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości SMS nie jest obowiązkowe, a udzielona zgoda może być w każdej chwili cofnięta.
- Ogłoszenia, cenniki, reklamy i inne informacje zamieszone w Serwisie uważa się za nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu.
- O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje Użytkownika poprzez wysłanie mu wiadomości na wskazany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu zostaną także opublikowane w Serwisie.
- W przypadku zmiany Regulaminu Użytkownik zostanie poproszony o jego ponowną akceptację.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20/03/2021.
Załącznik nr 1
______, dnia _______
Pani Jesień sp. z o.o.
ul. Warmińska 4/4, 10-545 Olsztyn
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Ja niżej podpisana / podpisany ________________________ (imię i nazwisko) informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży ________________________________________ (nazwa produktu/produktów) zamówionych przeze mnie dnia ____________ (data).
________________________ (imię i nazwisko konsumenta)
________________________ (adres konsumenta)
________________________ (podpis konsumenta)